piątek, 3 lipca 2009

piatek 2

Pisze do Ciebie, bo chcialam Cie namowic na badania genetyczne. Niestety jestes z grupy wysokiego ryzyka tak jak ja.
Badanie jest proste (pobieraja krew) i darmowe, ale na wyniki dlugo sie czeka, nawet do pol roku nawet. 
Jesli okazalo by sie ze NIE jestes nosiciela zmutowanego genu, to mozesz badac sie ja zwykly obywatel:), ale jesli masz mutacje BRCA1 albo BRCA2, to niestety musisz byc pod specjalnym nadzorem i pierwsza mammografia po 40 roku zycia - tak jak sie w  PL zaleca - to zdecydowanie za pozno!
Ja mam 38 lat, pierwsza mammografie mialam 8 lat temu.
Osoba ze zmutowanym genem w poradni genetycznej na Kazimierza Wielkiego - jestem tam zapisana - przysluguje rezonans magnetyczny ...nikt inny w Poznaniu Cie na to nie skieruje, bo nie ma kasa:( a oni maja specalne dotacje  z ministerstwa.
Mi wykryli 5 mm guzka we wczesnej fazie rozwoj.......w  PL wykrywa sie tylko 3% takich zmian ...na zachodzie 30%.
Wogole widze kosmiczna roznice w podejsciu i zaawansowaniu badani miedzy Polska a Irlandia...my nie jestesmy 100 lat za Murzynami ...my jestesmy 100 lat nawet za biedna Irlandia.
Moj guzek jest tak maly, ze ani reka ani usg go nie "widzi" ....dopiero na mammografie widac zmiany a na rezonansie, ze malutkich ognisk choroby jest wiecej :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz